En start før oppstarten…

Så har jeg fått pinkode, passord og brukernavn på alle de elektroniske tilganger for studenter på Høgskolen i Volda. Jeg har ennå et par feriedager tilbake innen det går løs i hverdagen og dem har jeg tenk meg skal brukes på studiet – før det starter 🙂

Det som jeg har lekt med i dag er fjerntilgangen, Fronter (LMS), EndNote (litteraturreferanse-systemet) og bibliotekets databaser. Ikke fordi jeg skal finne noe bestemt eller skal skrive noe, men ganske enkelt for å gå igjennom de tekniske «ting», som jeg bare skal kunne.

Det er ikke lett for meg å surfe i bibliotekets databaser bevege meg mellom gratis artikler og e-bøker. Jeg får det som en unge i en snopbutikk – det var spennende og det var spennende og det og det og… helt uten fokus og kontroll… 🙂 Jeg har også fått bestilt de siste bøkene fra pensumlisten, som er veldig forandret fra siste år! Jeg som trodde jeg kunne lese «forut»… Det er 1198 sider å lese på 3 måneder… Historie ER et ordrikt fag!

Legg igjen en kommentar

Filed under Høgskolen i Volda, Historiestudiet

Legg igjen en kommentar

